شنبه 6 تیر 1405
خانهاخبارنوآوری مهندسان ملی حفاری در بازگرداندن تجهیزات حساس به مدار عملیات

نوآوری مهندسان ملی حفاری در بازگرداندن تجهیزات حساس به مدار عملیات

مدیر نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری ایران گفت: در یک طرح ابداعی توسط کارشناسان اداره الکترونیک این مدیریت، مدار منطقی و  تغییر سیستم ۱۰ تجهیز آی‌سی ماژول (مدار الکترونیکی) کنترل دیزل ژنراتور دکل های حفاری برای نخستین بار طراحی شد.

عبدالحسین آلبوشوکه  اظهار کرد: این ماژول‌ها مربوط به دکل‌های ۳۷، ۳۹ و ۸۹ فتح است که در راستای همخوانی و راه‌اندازی موتورهای این دکل‌ها با اتاق برق، بازطراحی و در مدار عملیات قرار گرفت.

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های فنی و تخصصی این مدیریت و برخورداری از متخصصان و کارشناسان خبره افزود: ماژول‌های حساس الکترونیکی این دکل‌ها به‌دلیل نوسان شدید دامنه ولتاژ و فرکانس، امکان استفاده همزمان از موتورها را نداشتند که با توجه به حساسیت بالای این تجهیزات و عدم وجود جایگزین، تغییر سیستم آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

آلبوشوکه با اشاره به راهکار ابداعی برای تعمیر این تجهیزات اظهار کرد: به‌دلیل پیچیدگی اجزای داخلی ماژول‌ها، تغییر سیستم آن‌ها نیازمند رویکردی چندمرحله‌ای شامل تشخیص دقیق نقص، تعویض قطعات قدیمی با قطعات سازگار و باکیفیت، کالیبره کردن و تنظیم دقیق پارامترهای عملکردی (شامل مقادیر کنترل دور و کنترل ولتاژ) و در نهایت انجام آزمون‌های جامع جهت اطمینان از عملکرد صحیح و جلوگیری از آسیب احتمالی به سایر بخش‌های حساس دستگاه بود.

مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران افزود: پس از پایان تعمیرات، ماژول‌ها با موفقیت روی دستگاه‌های مذکور راه‌اندازی شدند و بررسی نتایج عملکرد آن‌ها نشان داد که سیستم‌ها به‌طور کامل به وضعیت مطلوب اولیه بازگشته‌اند.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی حفاری ایران هم‌اکنون ۷۳ دستگاه حفاری خشکی و دریایی (در کلاس‌های سبک، سنگین و فوق‌سنگین) در تملک دارد.

مقالات مرتبط

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر