جمعه 30 شهریور 1403
صفحه اصلیاخبارافتخارآفرینی مارون در حوزه فعالیت‌های اجتماعی

افتخارآفرینی مارون در حوزه فعالیت‌های اجتماعی

صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور از دیرباز شناخته شده است و همچنان دستندرکاران این صنعت، توانسته‌اند اقتصاد تحریم‌شده کشور را روی پا نگه دارند.

پتروشیمی مارون یکی از بازیگران اصلی صنعت پتروشیمی است که با صادرات انواع محصولات خود نقش مهمی در ارزآوری داشته است.

علاوه بر درخشش در حوزه تولید و صادرات، سال گذشته این شرکت موفق به دریافت جایزه برترین شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی، میان سازمان های بزرگ دنیا از سوی کنوانسیون های جهانی صنعت نفت شد.

این اتفاق پس از ارائه دستاوردهای برجسته پتروشیمی مارون در زمینه حفاظت از محیط زیست، فعالیت های بشر دوستانه و خیرخواهانه، همکاری موثر در توسعه زیرساخت های منطقه، خلق آینده پایدار و تعریف پروژه های بهبودی نظیر بهسازی و احداث تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل مناطق نفت خیز جنوب به کمیته داوران معتبر بین المللی و ارزیابی آنها صورت پذیرفت.

جایزه جهانی صنعت نفت هر سه سال یکبار توسط کنوانسیون جهانی صنعت نفت در سه حوزه مسئولیت اجتماعی، توسعه تکنولوژی، تنوع و گوناگونی برگزار می شود.

در رقابت مذکور بیش از 400 شرکت از کشورهای مختلف جهان در حوزه ی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شرکت داشتند و پتروشیمی مارون با درخشش خیره کننده توانست در ابتدا به جمع 9 فینالیست جایزه راه یابد و سپس با کسب برترین امتیاز نسبت به رقبا رتبه اول سازمان های بزرگ در زمینه مسئولیت های اجتماعی را از سوی بیست و چهارمین جایزه جهانی صنعت نفت کسب کند.

مشارکت در طرح شرکت پتروشیمی پتروناد آسیا

با حضور مدیرعامل پتروشیمی مارون و سایر مسئولان ذی ربط تفاهم نامه مشارکت ۴۵ درصدی پتروشیمی مارون در طرح شرکت پتروشیمی پتروناد آسیا منعقد شد.

صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین صنایع زود بازده است. سرمایه گذاری در پتروشیمی سود بالایی دارد و در مدت کوتاهی اصل سرمایه باز می گردد و پس از آن نیز سودآوری را به همراه دارد. پتروشیمی مارون نیز هدف از مشارکت 45 درصدی در پتروشیمی پتروناد آسیا را افزایش سودآوری از محل تکمیل زنجیره ارزش، توسعه سبد محصولات، مشارکت در تولید محصول استراتژیک و اجتناب از خام فروشی محصول تولیدی اعلام کرد.

همچنین بخوانید  گام بلند پتروشیمی مارون در جهش تولید با مشارکت مردم

این مشارکت در راستای افزایش سودآوری از محل تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد محصولات و مشارکت در تولید محصول استراتژیک، اجتناب از خام فروشی محصول تولیدی، حرکت در مسیر سند ابلاغی طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به مواد استراتژیک تامینی از بازار‌های خارجی، تضمین حاشیه سود مستمر برای سهامداران، حضور در بازار تولید و تامین مواد اولیه صنعت دارویی صورت گرفته است.

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر