جمعه 30 شهریور 1403
صفحه اصلیاخبارمشکلات متقاضیان نهضت ملی مسکن اهواز و گله مندی آنها

مشکلات متقاضیان نهضت ملی مسکن اهواز و گله مندی آنها

مسکن ملی یکی از طرح‌های پرطرفدار دولت جهت خانه دار شدن مردم است. در حال حاضر یکی از مشکلات طرح نهضت مسکن عدم الگوی مالی مناسب برای ساخت این پروژه‌ها است که همین باعث شده است فشردگی اقساط و آورده های سنگین برای اقشار ضعیف و کارگر مشکل شود.

مشکل این است که بعد از 5 سال واریزی که تا الان با کارگری، قرض گرفتن و طلا فروختن 360 میلیون تومان جور کردن ، حالا می گویند باید نسبت به متراژی که انتخاب می کنیم حدود 120 تا 500 میلیون تومان دیگربابت مشاعات یکجاواریز کنند ، اگرنه حذف می شوند و یک نفر دیگر که رتبه پایین تری دارد به جای رتبه بالا انتخاب واحد می کند. یعنی دست همه را کاملا بسته اند و نمی توانند چاره ای کنند . حالا که 5 سال طول کشیده 360 میلیون تومان واریز کردند ، حالا باید 75 میلیون از کجا طی 5 ماه این همه پول را جور کنند ؟ متقاضیان از پول رهن خانه اجاره ای خود برداشته اند و کرایه را زیاد کردند تا بتوانیم آورده ها را به موقع پرداخت کنند که امسال بالاخره به خانه خودشان بروند . نه مدرکی دست متقاضیان داده اند و نه می گویند تحویل واحدها چه زمانی است.

با یک حساب سرانگشتی و با در نظر گرفتن میزان حقوق و درآمد این شهروند در سال 1403 به مبلغ میانگین 15 میلیون تومان و جمعاً در یک سال گذشته 180 میلیون تومان دریافتی داشته است و با کدام استدلال و قانون یک کارگر می‌تواند در یک سال ۲۱۰ میلیون تومان پول پرداخت نماید.

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر