جمعه 30 شهریور 1403
صفحه اصلینفترئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: نمایش هویت بومی در...

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: نمایش هویت بومی در حفظ تُراث تاریخی صنعت نفت ایران از دریچه دوربین

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، چهارمین جلسه شورای فیلم خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با حضور سعید آتشبار، رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، اعضای شورا، تعدادی از تهیه کنندگان و کارگردانان شاخص خوزستان به صورت ویدیو کنفرانسی و حضوری برگزار شد.

آتشبار در ابتدای این نشست اظهار کرد: گر چه که ذهن و فکر هنرمندان باید در فضای غیر سفارشی به جریان بیفتد، ولیکن ما موظفیم تا مسائل و اولویت‌های سازمان را برای هنرمندان تشریح کنیم تا آثار پیشنهادی متناسب با اولویت‌های فعلی صنعت نفت تولید شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر ضرورت قهرمان سازی در آثار پیشنهادی به شورای فیلم خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بیان کرد: تاریخ پرماجرا و غنی صنعت نفت، هویت های ایرانی، اسلامی و صنعتی، سختی کار صنعت نفت و عظمت تلاش های مجاهدانه همکاران جهت پیشرفت اقتصادی کشور باید در آثار هنرمندان هویدا و آشکار باشد.

وی بر نمایش هویت بومی در حفظ تُراث تاریخی صنعت نفت ایران که برآمده از برهمکنش ها و تلاش های کارکنان این صنعت بوده است، تاکید کرد و افزود: گرچه دانش و شئون صنعت نفت وارداتی است اما با توجه به پایه گذاری آن در ایران اسلامی می بایست هویت آن نیز بومی روایت شود.

آتشبار ادامه داد: سه هویت مذهب، ملیت و مدرنیته در آثار باید ذیل کلان ایده انقلاب اسلامی روایت شود، زیرا تمامی تحولات دویست سال اخیر متاثر از این سه هویت است و صنعت نفت نیز در این بستر رشد و تکامل یافت.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه آثار تولیدی هنرمندان باید به صورت مقایسه ای باشند، تصریح کرد: نقش انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تعالی صنعت نفت به عنوان یکی از سوژه های مهم مورد توجه هنرمندان باشد.

وی بر ضرورت بهره گیری هنرمندان از عنصر خیال به عنوان یکی از عناصر خلق اثر تاکید کرد و ابراز داشت: رویا و تخیل به عنوان یکی از عناصر خلق اثر در فیلم و مستند مورد توجه باشد و هنرمندان ایده و آثارشان را بر مبنای عناصر خیال و تصویرسازی عینی برآمده از سوژه های واقعی به شورا ارائه کنند.

آتشبار گفت: صنعت نفت شخصیت های برجسته ای در حوزه های مختلف دارد لذا در راستای قهرمان سازی واقعی و عاری از شعار و نمایش، باید کار جدی صورت گیرد و از ظرفیت عناصری که در این تاریخ پر فراز و نشیب نقش آفرینی داشته اند در این زمینه استفاده شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه پیش از تشکیل شورای فیلم خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اقدام جدی در زمینه پرداختن به هویت نفت از دریچه دوربین صورت نگرفته بود؛ اظهار کرد: پرداختن به مسئله هویت صنعت نفت در فیلم سازی به حدی مغفول واقع شده بود که تا ٢٠ سال آینده نیز سوژه برای کار کردن وجود دارد.

وی ضمن تقدیر از اعضای شورا، رسالت اصلی روابط عمومی را خلق اثر و تعامل با نخبگان هنر و رسانه دانست و بیان کرد: مدیر عامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز حامی جدی و پشتیبان شورای فیلم خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است و نتایج حاصل از جلسات این شورا را به صورت مستمر بررسی و پیگیری می کند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان گفت: کیفیت آثار و نسبت آن ها با واقعیات صنعت نفت مورد توجه هنرمندان قرار گیرد.

در ادامه این جلسه تهیه کنندگان حاضر به ارائه طرح‌های پیشنهادی خود جهت تصویب در شورای فیلم پرداختند و این طرح ها مورد بررسی تخصصی و فنی میان اعضاء قرار گرفتند.

در بررسی‌ اولیه صورت گرفته برخی از این طرح‌ها مورد تأیید قرار گرفتند و بررسی سایر طرح‌ها به دلیل نقص در محتوای مالی و فنی به جلسه آینده شورا موکول شد.

از جمله طرح‌هایی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، طرحی پیرامون روایت تاریخ نفت از منظر یکی از عکاسان شاخص و باسابقه این صنعت بود، افزون بر آن طرحی درخصوص پدافند غیرعامل و پدافند عامل در تأسیسات و مجموعه های فنی در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن و نقش مناطق نفتخیز جنوب در پشتیبانی از جبهه حق در جنگ تحمیلی به صحن شورا آورده شد.

طرح بازروایی نوستالژیک یکی از بازنشستگان صنعت نفت از فضای شغلی و زندگی شخصی در کنار طرح سریال هفت قسمتی با ٧ سوژه متفاوت از صنعت نفت میان اعضاء به شور گذاشته شد.

در پایان مقرر شد، تهیه کنندگانی که طرح های خود را جهت تصویب در شورای فیلم خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی ارائه می دهند به صورت جامع و کامل از حیث محتوایی، مالی و فنی به طرح پیشنهادی بپردازند.

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر